برگردان:یوسف زارع       Laura Lee-, 2020.https://www.edutopia.org

 برای اینکه مدیران مدارس فراتر از مدیریت عملیاتی به سمت رهبری واقعی حرکت کنند ، باید ظرفیت کارکنان خود را درک کنند ، ارتباطات باز را گسترش دهند و بازخورد مفیدی ارائه دهند. جوزف ، مدیر برنامه درسی ، دستورالعمل و ارزیابی در مدارس دولتی لستر در ماساچوست ، برنامه ای را برای مدیرانی ارائه می دهد که در صدد تغییر "از یک مدیر ساختمان به یک رهبر آموزش" هستند. توصیه های وی شامل موارد زیر است:

بر احترام تمرکز کنید تا محبوبیت. در حالی که تصمیم گیری برای کارکنان شما می تواند وسوسه کننده باشد ، تصمیم گیری باید بر اساس نیازهای دانش آموز متمرکز شود. "من دریافته ام که اگر دانش آموزان را در هسته اصلی تصمیم گیری خود نگه دارید ، بیشتر کارکنان تصمیمات واقعی را می پذیرند ، به خصوص اگر استدلال خود را به آنها ابلاغ کنید."

اهداف مشخصی را تعیین کنید. در تعیین اهداف ، حتماً با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید تا آنها نقش خود را در تحقق آن اهداف مشترک درک کنند.

به نظرات کارمندان خود گوش فرا دهید. از فرض اینکه راه حل شما تنها راه حل است ، خودداری کنید و  زمانی را برای تعامل با کارکنان و پاسخگویی به نگرانی های آنها  تعیین کنید. نشان دهید که به نظرات آنها اطمینان می کنید و نگرانی های آنها را جدی می گیرید. ت درهای باز را به عنوان یک راهبرد بکار گیرید. زمان های موجود در تقویم روزانه و هفتگی خود را برای تمرکز روی دانش آموزان و اهداف خود ، و همچنین از طریق بازدید در کلاس قابل مشاهده کنید.

با تمثیل رهبری کنید. "صفاتی را که می خواهید کارکنان آنها را به نمایش بگذارند ، الگوسازی کنید. حتی اقدامات کوچک مانند زمان و مکان غذا خوردن صبحانه وچای - می تواند فرصتی برای الگوبرداری از رفتارهایی باشد که می خواهید در کارمندان خود ببینید.

بازخورد منظم و سازنده  ارائه دهید. ارزیابی های خود را در اسرع وقت پس از یک مواجهه ارائه کرده و نمونه های آن را ارائه دهید. بازخورد لازم نیست منفی باشد. از این فرصت برای ارزیابی کارمندان برای تقدیر و تقویت اعتماد به نفس آنها استفاده کنید. رابطه ای با اعتماد با کارمندان خود برقرار کنید تا بتوانید برخی از مسئولیت ها را به آنها واگذار کنید و وقت خود را برای سایر اولویت ها آزاد کنید.

جلسات مهم باشد. جلسات منظم وجدی برگزار شوند - اگر چیزی در دستور کار ومهم نباشد همکاران را ناامید می کند. با مشخص کردن نتایج هر جلسه ، جلساتی که ببرای تیم شما مفید نیستند حذف کنید و اطلاعات را به روش های دیگر با زمان کارآمدتر ، مانند ایمیل و پیام رسانها ، ارسال و دریافت کنید.

داستان کلاغهای شاهگلی(شاهگلی قارقالاری)

داستان خرگوشها وسگ نگهبان

برادران مردانی آذر نماد خیرین مدرسه ساز

7 راهبرد برای اثربخشی رهبر آموزشی در مدرسه

  ,، ,های ,کارمندان ,کارکنان ,یک ,    ,خود را ,را به ,را برای ,کارمندان خود

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Andisheh تیهوشا تحقیقات بازاریابی مدرسه ی شاداب دنیای کسب و کار ها 75886450 دانلود کتاب pdf anifile مناقصات و مزایدات مقالات جدید سلامت مادر و نوزاد و سیسمونی